یزدفردا: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری همه فعالان اقتصادی اعم از اصناف، کشاورزان، فعالان بخش صنعت و معدن، خدمات و ... که مجوز فعالیت و کسب و کار دارند، باید به درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir مراجعه و نسبت به تبدیل مجوز کاغذی به الکترونیکی و اخذ شناسه یکتا اقدام کنند.

به گزارش یزدفردا: صادق سلطانی نژاد صبح امروز چهارم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اشاره به ارتقاء رتبه فضای کسب و کار استان کرمان اظهار کرد: برای تحقق شعار سال، برنامه‌هایی به تصویب شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان رسیده و یکی از این برنامه‌ها انسجام و هماهنگی بین کمیته‌های اقتصادی، مشارکت همه بخش‌ها اعم از اجرایی و نظارتی است.

وی افزود: این هماهنگی باعث بهبود فضای کسب و کار استان در دو سال گذشته شده که از رتبه ۳۱ به پنجم ارتقا یافته است. البته نگه داشتن این رتبه اهمیت زیادی دارد.

سلطانی نژاد بیان کرد: شاخص‌ها و مولفه‌های مهمی هدف‌گذاری شده تا با احصاء واحدهای تولیدی که با مشکلاتی مواجه هستند، موانع کارشان رفع شود و از جمله این موارد می‌توان به تسهیل رویه سختگیرانه مالیات و تامین اجتماعی و تامین مالی اشاره کرد که واحدهای تولیدی گرفتار این سه حوزه هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه چیزی که واحدها و فعالان اقتصادی را اذیت می‌کند، قوانین مخلّ کسب و کار است، افزود: همه قوانینی که در ارتباط با سرمایه‌گذاری ایجاد مزاحمت نموده و یا باعث بی ثباتی است، توسط وزارت اقتصاد شناسایی شده تا اصلاح و یا آن را حذف کند.

وی با اشاره به اینکه در راستای تسهیل فرآیند و بهبود فضای کسب و کار، وزارت اقتصاد کار بزرگی در راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها انجام داد، گفت: همه مجوزهایی که دستگاه‌های اجرایی نیاز دارند، در درگاه ملی مجوزها(بیش از ۴۸۰۰ عنوان مجوز) بارگذاری شده و هر کس دنبال کسب و کار باشد، با مراجعه به این درگاه می‌تواند بخشی را که تمایل به فعالیت دارد را پیگیری کند.

سلطانی نژاد تصریح کرد: این مسئله در استان کرمان نیز عملیاتی است و معتقدیم حقوق شهروندی مردم باید رعایت و کسب و کارها دنبال شود و حاکمیت فقط بحث نظارت را دنبال کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: براساس قانون صدور و تسهیل فضای کسب و کار، همه فعالان اقتصادی اعم از اصناف، کشاورزان، فعالان بخش صنعت و معدن، خدمات که مجوز فعالیت و کسب و کار دارند، باید به درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir مراجعه و نسبت به تبدیل مجوز کاغذی به الکترونیکی و اخذ شناسه یکتا اقدام کنند.

وی افزود: از ۲۵ اردیبهشت ماه جاری کسب و کارهای بدون مجوز الکترونیکی، از برخی خدمات مثل تسهیلات بانکی، پذیرش اظهارنامه مالیاتی نمی‌توانند استفاده کنند.

سلطانی نژاد گفت: در فضای رقابت اقتصادی، فعالیت‌های فاقد مجوز حقوق افراد دارای مجوز را ضایع می‌کند و وزارت اقتصاد با این کار به دنبال این است فعالان اقتصادی واقعی شناسایی و در مرحله بعد با کسانی که فاقد مجوز هستند و از راه غیرمشروع و غیرقانونی کسب درآمد می‌کنند، برخورد کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در پایان بیان کرد: تاکنون ۹۰۰۰ شناسه یکتا در استان کرمان صادر شده که در واحدهای صنفی باید ۱۰۹ هزار مورد صادر شود. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا